July 21 2021 | Artikel | Kilde: Mckinsey
Med Alibabas Taobao LIVE
i maj 2016 blev der åbnet et nyt kapitel inden for salg & marketing. Den kinesiske detailgigant havde været pioner med en ny, kraftfuld tilgang: at koble en online livestream-udsendelse sammen med en e-handelsbutik, så seerne kunne se og handle på samme tid.
​
LIVE Selling etablerede sig hurtigt som en fast bestanddel af salgskampagnerne i forbindelse med Singles' Day - en stor shoppingbegivenhed i Kina - og mere generelt som et pålideligt digitalt værktøj til at øge kundernes engagement og salg. I 2020 genererede de første 30 minutter af Alibabas Singles' Day-kampagne på Taobao Live en imponerende samlet transaktionsværdi på 7,5 mia. dollars.
​
Velkommen til den nye bølge indenfor salg og marketing.
Marts 12, 2021 | Video | Kilde: TMALL
Kim Kardashian
15.000 flasker parfume solgt på få minutter
​
Kinesiske livestream-shoppingplatforme, som Taobao og Tmall, er nogle af de mest populære live-sælgende apps. Tmall live-streamede for nylig med den amerikanske influencer Kim Kardashian. Denne livebegivenhed solgte 15.000 flasker parfume på få minutter.
July 2021, 2021 | Article | Source: Mckinsey (It´s Showtime)
November 2021 I Artikel I Forbes
Livestreaming genererer 6 milliarder USD i salg under 11.11 Global Shopping Festival
E-handel livestreaming var en vigtig kampplads for brands i dette års 11.11 Global Shopping Festival. Ifølge en rapport fra Alibabas BABA +2,5% Taobao Live-platform voksede den samlede GMV drevet af livestreaming i løbet af 2020 11.11 shoppingferien over 100% år over år. I 2019 tegnede livestreaming sig for næsten 20 milliarder RMB eller 3 milliarder USD af det samlede salg.
November 11, 2021 | Artikel | Kilde: TV Business
Kinesisk influencer sælger for 2 milliarder dollars på 12 timer
Læbestift-kongen Li Jiaqi er en af ​​supersælgerne til Singles' Day, som er verdens største online shopping-festival. Han har tidligere formået at sælge 15.000 læbestifter på 5 minutter via Kinas største e-handelsplatform, Taobao, som er ejet af tech-giganten Alibaba. Nu har han igen overgået sig selv og alle andre influencers ved at sælge for hvad der svarer til mere end 10 milliarder dollars på 12 timer. Det skete ifølge China Economic Daily i forbindelse med et livestreaming-event som optakt til verdens største shoppingfestival Singles' Day, der finder sted den 11. november
November 26, 2021 | Artikel | Kilde: Finans
Nyt salgsfænomen vinder frem på black Friday
Omsatte for 20 mio. kr. på få timer! Salgsfænomenet liveshopping vinder frem i Danmark. Senest kunne Power i går aftes omsætte for 20 mio. kr. på blot 4,5 timer.
Det er ikke kun Power, der gør brug af liveshopping-formatet under dette års black friday. Butikker som Matas og Coolshop gør det samme, og liveshopping er et salgsværktøj, der for alvor har vundet frem i år.
Selvom liveshopping er på vej frem i Danmark, er fænomenet stadigvæk relativt uudnyttet i vores del af verden sammenlignet med specielt Asien. I følge det amerikanske erhvervsmedie Forbes, løb det kinesiske marked for liveshopping op i 150 mia. dollars (knap 1000 mia. kr.) i 2020 og forventes at nå det dobbelte i år.
Maj 9 2022 | Artikel | Kilde: Forbes
Live-shopping er blevet kaldt "den næste store ting inden for detailhandel
Vi er vidne til en omskrivning af detailhandlen, som vi kender den. Den moderne forbrugers "se nu, vil nu mentalitet" er drivkraften bag tendensen til live-videoshopping, som vi ser brede sig på tværs af e-handel og online shoppingplatforme.